IQ-test

Var inne på Johannas blogg och såg att hon gjort ett mensa test, blev nyfiken och klickade
mig in på sidan. Först hittade jag inte ens testet så jag tänkte att det här kommer ju gå åt skogen om jag inte ens kan klicka mig fram till testet.. Men jag har ju ganska bra IQ endå;







100

Detta motsvarar 50:e percentilen, dvs 50% av befolkningen har en IQ mindre än 100.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten


HÄR kan du göra testet!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Om vi får plugga på Sensus i höst också kommer vi säkert ha ännu högre IQ sen när vi är klara. Då kanske vi t.o.m får va med i Mensa!

2010-05-19 @ 14:38:23
URL: http://lipidami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0