trött


Sitter här i min lilla läshörna i vardagsrummet och är grusig i ögonen.
Det har varit en lång och händelserik dag i dag började med skola i 5tim sen skulle Matilda och jag ta
en promenad till badet och träna men så upptäkte jag att jag glömt skorna så det var bara att traska hem.


När jag kommer in i porten så ser jag en lapp från styrelsen att man inte längre får ha sin dörrmatta
utanför dörren. Jag blir sur och undrar varför??? Så onödig bestämmelse!
Så jag skriver en lapp och sätter upp bredvid
där jag undrar varför man inte får ha dörrmattan utanför och skriver att jag
tycker att det ser välkommnande och hemtrevligt ut..


Bestämmer mig att ta bilen till badet. Hämtar upp Matilda och när jag parkerar fastnar jag med bilen,
hjulen bara spinner....... Båda är på så dåligt humör att vi skiter i bilen och går upp och tränar.


När vi ska åka hem följer Erik med ut (i shorts och tshirt!!) och ska putta på.
Bilen rör sig ingenting, han sandar, skottar och lägger brädor vid hjulen.. Ingenting funkar.
Letar efter någon som kan dra loss oss med lina men INGEN i personalen har bil...
Börjar fundera på om jag ska gå hem.
Vi går upp till kassan utan att igentligen veta vad vi ska göra där, känner att jag vill ropa ut i
högtalarna att vi söker en person med bil, dragkrok och lina till kassan.
Tillslut får vi tag i 3 starka snälla kollegor som puttade på och tillslut kom vi loss.
(detta tog väl sammanlaggt 45min)


Åker till Ica för att handla mat att laga, glömmer hälften. Bra!


När jag äntligen kommer hem så ser jag i porten att någon tagit bort min lapp ang dörrmattan!?
varför får inte jag sätta upp lappar? Det passade sig väl inte att någon ifrågasätter antar jag..


Nu är det verkligen dags för mig att lägga mig och sova. I morgon kommer Matilda och Stina till mig redan
vid halv åtta, då ska vi ha mysfrukost!


På väg till skolan i förmiddags, åhej vad det snöade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0