3 februari


För att prata lite om vädret i dag så är det helt galet vilken vinter vi har i år.. Jag har aldrig sett såhär
mycket snö här hemma i lilla Norrköping. I dag har nyheterna gått ut och varnat för SNÖKAOS!
Jag ska inte sätta min fot utanför lägenheten i dag, först ska jag titta på de 4 sista avsnitten av
Paradise Hotel sen ska jag sätta igång med mina inlämningsuppgifter.


Aftonbladet Publicerad: 2010-02-03


”STANNA HEMMA” Både SMHI och Vägverket gick ut med varningar i går. På Vägverket
pratade man om ett akut läge och vädjade till bilisterna att de skulle stanna hemma.
SMHI meddelade att snöstormen drar norrut under natten. ”Det ser ut att börja snöa även
i Stockholm under eftermiddagen”, säger Johan Lundgren, meteorolog på Arlanda.
Skåne, Småland och delar av västra Sverige drabbades hårt under kvällen och natten.

Snöovädret har skapat nationellt kaos. I Säffle har sex skolor ställt in undervisningen,
då skolbussarna inte kan ta sig fram.I Nyköping är samtliga flyg tillfälligt inställda.
Och i Sjöbo kommun är 35 nötdjur fastklämda efter att ett tak har rasat på en gård.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0