Infoteket


Sen var det dags för Matilda och mig att besöka Infoteket (igen!)
Åh, jag blir tokig på det här.. Alltså jag är så himla trött på att jobba såhär som jag gjort nu sen jag gick ut gymnasiet. Att jobba på inringning, jobba extra, veta från dag till dag om jag får jobba eller inte.. 

Mitt första jobb var på ett Café där hade jag lite på schema men mycket på inringning och
alltid ställa upp med kort varsel..
Ett antal små extra jobb som jag fick kombinera för att ens få ihop en lön som var värd att utbetala,
ibland kunde jag jobba på 3 olika jobb på en och samma dag, återigen ställa upp med kort varsel
och aldrig veta hur dagarna ser ut.
Sen har jag jobbat på ett företag där jag ringde och bokade besök, hade visseligen projektanställning där ett halvår som gjorde att jag kunde resa till Australien för att utforska världen lite.

Sen har jag jobbat på lager med korta anställningar på typ 3 månader i taget.. Oron om vad som händer när kontraktet går ut gjorde mig stressad, får jag nytt kontrakt? Behövs jag mer? Vågar jag fråga, är jag tjatig om jag frågar helatiden? Vad ska jag göra om jag inte får förlängt?
Och så Badhuset såklart, där handlar det till stor del att ställa upp.
Är man timmis så ska man ställa upp så är det bara!
Och jobbet på Plint där jag är nu igen! Där får man veta dagen innan om man ska jobba.

Sen mellan varven har jag haft några värdelösa café/restaurang jobb med dumma chefer, där jag sagt upp mig efter ett tag pga hur man blir behandlad som personal. Varför är den branchen så knepig!?

Såhär har det sett ut för mig i ca 8 år, det är ju såhär för många och speciellt i början men jag har tröttnat på det här osäkra. Sen kan jag bli lite nedstämd och undra, behövs jag ingen annanstans? Vart är min plats? Det här är ju som sagt bara tillfälliga jobb.. Vad väntar jag på...!?

Så nu ska jag ta steget och söka en Vuxenutbildning som dom kallas tror jag. Är inte alls insatt i det här så allt är nytt för mig. Eftersom jag har samlatbetygsdokument så kan jag alltså söka en sån och läsa upp till slutbetyg samtidigt som jag läser en inriktning. I Linköping finns en sån utbildning som heter "träteknink, möbler & form" den fastnade jag för direkt. Så nu ska jag sätta mig och maila kontaktpersonen på utbildningen och se vad jag får för svar.


Jag sitter och är lite lycklig.





Kommentarer
Postat av: sarase

Ja det va verkligen länge sen. Det får vi ändra på! Va kul att du hittat det du vill läsa :) vad innebär det att läsa träteknink, möbler & form? hur lång e den utbildningen?Jag trivs jätte bra på socionomutbildningen..har verkligen hittat rätt. Hälsa Jimmyboy. Massa kram och puss!

2009-10-06 @ 19:09:56
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: tilda

Du har så rätt nu är det dags att ta tag i livet :)

2009-10-06 @ 19:30:59
URL: http://magnussonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0