Snart är det dags att ta tag i "framtiden"..


Vaknade vid 12 efter att gång på gång drömt mardrömmar om att jag
försovit mig och att dom ringer och väcker mig från jobbet och undrar vart jag är.
Blandat med att jag inte vet när jag börjar i dag, var det 6:30, 10:30, 14:00, 15:00, 16:00????
Usch det är hemskt!
Jag behöver ett miljöombyte när det gäller jobb och jag har bara några veckor kvar
 nu på sommarschemat sen blir det att söka nytt till hösten.
Det känns spännande att något nytt måste hända!
Annars kan man lätt bli väldigt bekväm och allting rullar bara på..
Men vad ska jag göra? Den stora återkommande frågan..
Eftersom jag inte vet exakt vad jag vill jobba med så försöker jag , istället för att bara grubbla
över vad det är jag vill och känna stress över att jag inte vet, tänka att jag provar på och betar
av sådant som jag inte vill jobba med i framtiden.

Jag vet att det finns jättemånga som oroar sig över det här, det gör jag oxå!
MEN jag försöker tänka att "nu lär jag mig det här" "nu får jag ännu mer arbetslivserfarenhet"
Sedan kan man stryka det yrket från checklistan.
Vissa dagar kan ju kännas helt hopplösa för att man inte vet något om framtiden lr för
att man inte trivs på jobbet, Jag har haft jobb där jag fått utbrott och gråtit på mornarna
 för att jag inte vill gå dit!
Men nu ser jag frammåt med spänning på hösten för att se vad som väntar mig.



NU ÄR DET DAGS ATT DRA PÅ MEDLEY-KLÄDERNA OCH ÅKA NER TILL JOBBET!






Kommentarer
Postat av: Matilda

Du har så rätt så, men det är svårt att bryta ett bekvämt mönster även om det kanske inte är så roligt Puss

2009-08-04 @ 16:46:21
URL: http://magnussonmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0