Första skoldagen

I dag har jag klivit in i skolvärlden igen, var på min första lektion Sv B. Det var jättekul och jag ser fram
emot att lära mig nya saker och få betyg. Efter introduktionen bestämmde vi tillsammans med läraren vad vi skulle fördjupa oss i, sen var det en liten genomgång av Språkhistoria. Intressant att läsa om hur svenska språket har vuxit fram. Vi fick oxå en läxa, ett häfte att läsa igenom tills nästa måndag
-Språkhistoria från urnordiska till Gustav Vasa.
Jag tänkte läsa det redan nu bäst att lägga i högsta växeln från början. Det var alltså ca 7 år sedan jag hade en läxa, då kännde jag bara att det ikräktade på min fritid och längtade efter att jobb så jag kunde få tjäna pengar och när arbetspasset var slut så var man helt ledig, fri att göra vad jag vill.
Nu gör det mig inget att jag kommer att ha läxor och uppgifter att göra, ser det bara som en utmaning.
Vi ska även läsa 3 böcker från olika tidsepoker så när jag promenerat hem till mamma grävde vi i bokhyllan
och hittade några riktigt gammla böcker, såhär gammla böcker är så fina att man kan ha dom som inredning.




Kommentarer
Postat av: sarase

va kul gums att du äntligen hittat vad du vill göra :) du kommer klara detta galant! Puss

2010-01-12 @ 10:20:54
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Emma

Så himla roligt att du trivs så bra!! =) Det här kommer att gå superbra! Saknar dej, hoppas vi kan ses snart.. så kan du få tillbaka din lila sjal också! Ha det bra och plugga på =) Puss å kram!

2010-01-12 @ 16:01:00
URL: http://emmaskaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0